you're perfect, to me

Jag förstår mig inte på folk som retar andra för hur de ser ut. Det gör jag helt enkelt inte. Eller när man försöker få någon att vara någon annan, iallafall till utseendet. Det kanske är svårt att tro, men jag står varje dag och frågar mig själv om någon kommer att undra vilket mitt problem är på grund av mina kläder. Eller för att jag tar skolan seriöst. Jag verkar som att jag har ett extremt stort självförtroende, men det är inte sant. Mitt sjäälvförtroende är under reparation, på grund av en sak som pågick under två år. Det kan verka som om jag inte bryr mig om vad någon tycker eller säger om mig, det är inte sant. Jag tar åt mig något så grymt. Som idag, kommentaren "Har du inte råd att köpa egna kläder eller?" fick mig nästan att bryta ihop. Det berodde på att jag hade på mig min pappas gamla jacka, tunn men vind och vattentät, som är väldigt stor. Jag skäms inte över att säga att jag använder typ min mammas skor eller som idag, pappas jacka, det är något sådant som jag gör. Men andras reaktion förstör mig innifrån. Jag kanske skrattar och verkar slå det ifrån mig men egentligen så fastnar det inom mig. Precis som alla "tjockis" jag har fått höra genom åren. Hade inte jag haft förmågan att inte ta åt mig så mycket av just det så hade jag antagligen haft anorexia idag. Jag mår kanske inte alltid bra, och jag litar inte ofta på folk, men nu har jag hittat några som får mig att må bra, som jag litar på, som jag öppnar mig för. Det är den bästa gåvan jag någonsin kunde fått. Tillsammans med det faktum att den extremt lättroade, alltid skrattande fasaden jag satte upp förutom har växt ihop med mig, och gjort att jag nu är sån. Det är mina gåvor. Just nu.

Ja, jag var tvungen att skriva av mig idag. Men det har inte hänt något speciellt, förutom att det har börjat snöa igen? Döda mig. Jag HATAR snö.


http://www.youtube.com/watch?v=s4Rax2PXiWA
Jag älskar dig Michaela

Pretty pretty please, don't you ever ever feel
Like you're less than, fuckin' perfect
Pretty pretty please, if you ever ever feel like you're nothing
You're fuckin' perfect, to me

Känn er träffade,
maria


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0